ПАЛАЖЭННЕ Аб камісіі па супрацьдзеянні карупцыі ва ўстанове аховы здароўя «2-я гарадская дзіцячая паліклініка»
ПАЛАЖЭННЕ
Аб камісіі па супрацьдзеянні
карупцыі ва ўстанове
аховы здароўя «2-я гарадская
дзіцячая паліклініка»
- Дадзеным Палажэннем вызначаецца парадак стварэння і дзейнасці камісіі па супрацьдзеянні карупцыі ва ўстанове (далей - Камісія).
- Камісія ствараецца загадам галоўнага ўрача ўстановы ў колькасці не менш пяці членаў. Старшынёй камісіі з'яўляецца - галоўны ўрач установы, а ў выпадку адсутнасці галоўнага ўрача - асоба, якая выконвае яго абавязкі. Сакратар камісіі выбіраецца на пасяджэнні камісіі з ліку яе членаў.
Састаў камісіі фарміруецца з ліку работнікаў установы, у тым ліку курыруючых (ажыццяўляючых) фінансава-гаспадарчую і вытворчую дзейнасць, бухгалтарскі ўлік, распараджэнне бюджэтнымі грашовымі сродкамі, захаванасць уласнасці і эфектыўнае выкарыстанне маёмасці, кадравую і юрыдычную работу, а па рашэнні галоўнага ўрача - таксама з колькасці грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб.
- Камісія ў сваёй дзейнасці кіруецца Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, Законам Рэспублікі Беларусь ад 15.07.2015 №305-З «Аб барацьбе з карупцыяй», іншымі актамі заканадаўства, у тым ліку Тыпавым палажэннем аб камісіі па супрацьдзеянні карупцыі, зацверджаным пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 26.12.2011 N1732 (у рэд. ад 30.04.2019), а таксама дадзеным палажэннем.
- Асноўнымі задачамі камісіі з'яўляюцца:
- акумуліраванне інфармацыі пра парушэнні заканадаўства аб барацьбе з карупцыяй, зробленых работнікамі ўстановы;
- абагульненне і аналіз інфармацыі аб парушэннях антыкарупцыйнага заканадаўства работнікамі ўстановы, якая паступае ў т.л. з дзяржаўных органаў, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй;
- своечасовае вызначэнне карупцыйных рызык і прыняцце мер па іх нейтралізацыі;
- распрацоўка і арганізацыя правядзення мерапрыемстваў па супрацьдзеянні карупцыі ва ўстанове, аналіз эфектыўнасці мер;
- каардынацыя дзейнасці структурных падраздзяленняў установы па рэалізацыі мер па супрацьдзеянні карупцыі;
- узаемадзеянне з дзяржаўнымі органамі, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, грамадскімі аб'яднаннямі і іншымі арганізацыямі па пытаннях супрацьдзеяння карупцыі;
- разгляд пытанняў прадухілення і ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў;
- разгляд пытанняў захавання правілаў этыкі службовай асобы (карпаратыўная этыка);
- прыняцце мер па ўстараненню наступстваў карупцыйных правапарушэнняў і правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і іншых парушэнняў антыкарупцыйнага заканадаўства.
- Камісія ў мэтах вырашэння ўскладзеных на яе задач ажыццяўляе наступныя асноўныя функцыі:
- удзельнічае ў межах сваёй кампетэнцыі ў выкананні даручэнняў
вышэйстаячых дзяржаўных органаў па прадухіленні правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі і карупцыйных правапарушэнняў;
- вядзе ўлік інфармацыі, якая паступае з праваахоўных і кантралюючых органаў, іншых дзяржаўных органаў і арганізацый і інфармацыі, якая змяшчаецца ў зваротах грамадзян і юрыдычных асоб, аб парушэннях антыкарупцыйнага заканадаўства работнікамі ўстановы і аналізуе такую інфармацыю;
- заслухоўвае на сваіх пасяджэннях кіраўнікоў структурных падраздзяленняў аб працы па прафілактыцы карупцыі;
- узаемадзейнічае з дзяржаўнымі органамі, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, грамадскімі аб'яднаннямі і іншымі арганізацыямі па пытаннях супрацьдзеяння карупцыі;
- прымае ў межах сваёй кампетэнцыі рашэнні, а таксама ажыццяўляе кантроль за выкананнем дадзеных рашэнняў;
- распрацоўвае меры па прадухіленні, або ўрэгуляванні сітуацый, у якіх асабістыя інтарэсы работніка ўстановы, яго жонкі (мужа), блізкіх сваякоў або сваякоў уплываюць ці могуць паўплываць на належнае выкананне гэтым работнікам сваіх службовых (працоўных) абавязкаў;
- распрацоўвае і прымае меры па барацьбе з карупцыяй;
- уносіць кіраўнікам структурных падраздзяленняў установы прапановы аб прыцягненні да дысцыплінарнай адказнасці падпарадкаваных ім работнікаў, якія ўчынілі правапарушэнні, якія ствараюць умовы для карупцыі і карупцыйных правапарушэнняў.
- разглядае прапановы членаў камісіі аб удасканаленні метадычнай і арганізацыйнай працы па супрацьдзеянні карупцыі ва ўстанове;
- выпрацоўвае прапановы аб мерах рэагавання на інфармацыю, якая змяшчаецца ў зваротах грамадзян і юрыдычных асоб, па пытаннях праяўлення карупцыі ва ўстанове;
- разглядае прапановы членаў камісіі аб заахвочванні работнікаў установы, якія аказваюць садзейнічанне ў прадухіленні праяўленняў карупцыі і іх выяўленні, выяўленні правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі і карупцыйных правапарушэнняў;
- ажыццяўляе іншыя функцыі, прадугледжаныя палажэннем аб камісіі.
- Дзейнасць камісіі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з планам работы на каляндарны год, які зацвярджаецца на яе пасяджэннях.
План працы камісіі на каляндарны год з пералікам пытанняў, якія падлягаюць разгляду на пасяджэннях камісіі, павінен быць размешчаны на афіцыйным сайце ўстановы ў глабальнай камп'ютэрнай сеці Інтэрнэт не пазней за 15 дзён ад дня яго зацвярджэння.
Інфармацыя пра дату, час і месца правядзення пасяджэнняў камісіі падлягае размяшчэнню на афіцыйным сайце ўстановы ў глабальнай камп'ютэрнай сеці Інтэрнэт не пазней за 5 працоўных дзён да дня правядзення пасяджэння камісіі.
- Не могуць з'яўляцца адначасова членамі камісіі асобы,
якія знаходзяцца ў шлюбе або знаходзяцца ў адносінах блізкага
сваяцтва ці
сваяцтва.
- Старшыня камісіі:
- нясе асабістую адказнасць за дзейнасць камісіі;
- арганізуе працу камісіі;
- вызначае месца і час правядзення пасяджэнняў камісіі;
- зацвярджае парадак дня пасяджэнняў камісіі і парадак разгляду пытанняў на яе пасяджэннях, пры неабходнасці ўносіць у іх змяненні;
- дае даручэнні членам камісіі па пытаннях яе дзейнасці, ажыццяўляе кантроль за іх выкананнем;
- неадкладна прымае меры па прадухіленні канфлікту інтарэсаў або яго ўрэгуляванні пры атрыманні інфармацыі, указанай у абзацы сёмым частцы першай пункта 10 гэтага палажэння.
- У выпадку адсутнасці неабходнай колькасці членаў камісіі на яе пасяджэнні старшыня камісіі назначае дату новага пасяджэння, але не пазней чым праз месяц ад дня пасяджэння, якое не адбылося.
- Члены камісіі маюць права:
- уносіць прапановы па пытаннях, якія ўваходзяць у кампетэнцыю камісіі;
- выступаць на пасяджэннях камісіі і ініцыяваць правядзенне галасавання па ўнесеных прапановах;
- задаваць удзельнікам пасяджэння камісіі пытанні ў адпаведнасці з парадкам дня і атрымліваць на іх адказы па сутнасці;
- знаёміцца з пратаколамі пасяджэнняў камісіі і іншымі матэрыяламі, якія датычацца яе дзейнасці;
- у выпадку нязгоды з рашэннем камісіі выкласці пісьмова асаблівую думку па разглядаемаму пытанню, якое падлягае абавязковаму далучэнню да пратакола пасяджэння камісіі;
- ажыццяўляць іншыя паўнамоцтвы ў мэтах выканання ўскладзеных на камісію задач і функцый.
- Члены камісіі абавязаны:
- прымаць удзел у падрыхтоўцы пасяджэнняў камісіі, у т.л. фарміраванні парадку дня пасяджэння камісіі;
- удзельнічаць у пасяджэннях камісіі, а ў выпадку немагчымасці ўдзелу ў іх паведамляць пра гэта старшыні камісіі;
- па рашэнні камісіі (даручэнні яе старшыні) прымаць удзел у мерапрыемствах, якія праводзяцца ва ўстанове, па выяўленні фактаў учынення правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі і карупцыйных правапарушэнняў, а таксама невыканання заканадаўства аб барацьбе з карупцыяй;
- не здзяйсняць дзеянняў, якія дыскрэдытуюць камісію;
- выконваць рашэнні камісіі (даручэнні яе старшыні);
- неадкладна ў пісьмовай форме паведаміць старшыні камісіі аб узнікненні канфлікту інтарэсаў або магчымасці яго ўзнікнення ў сувязі з выкананнем абавязкаў члена камісіі;
- добрасумленна і належным чынам выконваць ускладзеныя на іх абавязкі.
Член камісіі нясе адказнасць за невыкананне або неналежнае выкананне ўскладзеных на яго абавязкаў.
- Сакратар камісіі:
- абагульняе матэрыялы, якія паступілі для разгляду на пасяджэннях камісіі;
- вядзе дакументацыю камісіі;
- паведамляе членам камісіі і запрошаным асобам пра месца, час правядзення і парадак дня пасяджэння камісіі;
- забяспечвае падрыхтоўку пасяджэнняў камісіі;
- ажыццяўляе ўлік і захоўванне пратаколаў пасяджэнняў камісіі і матэрыялаў да іх;
- забяспечвае азнаямленне членаў камісіі з пратаколамі пасяджэнняў камісій.
- Перашкаджэнне членам камісіі ў выкананні імі сваіх паўнамоцтваў не дапускаецца і прыводзіць да прымянення мер адказнасці ў адпаведнасці з заканадаўствам.
12.1. Грамадзяне і юрыдычныя асобы маюць права накіроўваць ва ўстанову прапановы пра меры па супрацьдзеянні карупцыі, якія адносяцца да кампетэнцыі камісіі.
Прапановы грамадзян і юрыдычных асоб пра меры па супрацьдзеянні карупцыі, якія адносяцца да кампетэнцыі камісіі, разглядаюцца на пасяджэннях камісіі і далучаюцца да матэрыялаў гэтага пасяджэння.
Да прапаноў грамадзян і юрыдычных асоб пра меры па супрацьдзеянні карупцыі і парадку іх разгляду прымяняюцца патрабаванні, прадугледжаныя заканадаўствам аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб.
У выпадку нязгоды з вынікамі разгляду прапановы пра меры па супрацьдзеянні карупцыі грамадзянін, юрыдычная асоба мае права накіроўваць адпаведную прапанову пра меры па супрацьдзеянні карупцыі ў вышэйстаячы дзяржаўны орган (арганізацыю) і (ці) іншы дзяржаўны орган, у адпаведнасці з кампетэнцыяй, устаноўленай заканадаўствам аб барацьбе з карупцыяй.
- Пасяджэнні камісіі праводзяцца па меры неабходнасці, у тым
ліку для разгляду выяўленых камісіяй падчас яе дзейнасці
канкрэтных парушэнняў антыкарупцыйнага заканадаўства, у тым ліку правапарушэнняў якія ствараюць умовы для
карупцыі і карупцыйных правапарушэнняў, але не радзей за адзін раз у
паўгоддзе. Рашэнне аб скліканні камісіі прымаецца старшынёй
камісіі ці па прапанове не менш адной трэці яе членаў.
У пасяджэнні камісіі прымаюць удзел прадстаўнікі юрыдычных асоб і грамадзяне, у адносінах да якіх старшынёй камісіі прынята рашэнне аб іх запрашэнні на гэтае пасяджэнне.
У ходзе пасяджэння разглядаюцца пытанні, звязаныя:
- з устаноўленымі парушэннямі работнікамі ўстановы антыкарупцыйнага заканадаўства, прымяненнем да іх мер адказнасці, устараненнем парушэнняў, іх наступстваў, а таксама прычын і ўмоў, якія садзейнічалі ўчыненню названых парушэнняў;
- з выкананнем установай парадку ажыццяўлення закупак тавараў (работ, паслуг);
- са станам дэбіторскай запазычанасці, абгрунтаванасцю расходавання бюджэтных сродкаў ва ўстанове;
- з правамернасцю выкарыстання маёмасці;
- з абгрунтаванасцю заключэння дагавораў на ўмовах адтэрміноўкі плацяжу;
- з урэгуляваннем, або прадухіленнем канфлікту інтарэсаў.
Акрамя пытанняў, указаных у частцы трэцяй гэтага пункта, на пасяджэнні разглядаюцца прапановы грамадзян і юрыдычных асоб пра меры па супрацьдзеянні карупцыі і іншыя пытанні, якія ўваходзяць у кампетэнцыю камісіі.
- Камісія правамоцна прымаць рашэнні пры ўмове
прысутнасці на пасяджэнні больш за палову яе членаў. Рашэнне камісіі з'яўляецца абавязковым для выканання работнікамі ўстановы. Невыкананне (неналежнае выкананне) рашэння камісіі цягне адказнасць у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі. - Члены камісіі маюць роўныя правы пры абмеркаванні.
праектаў рашэнняў. Рашэнні прымаюцца простай большасцю
галасоў ад агульнай колькасці членаў камісіі, якія прысутнічаюць на яе пасяджэнні. У выпадку роўнасці галасоў вырашальным з'яўляецца голас старшыні камісіі. Рашэнні камісіі афармляюцца пратаколам. - У пратаколе ўказваюцца:
- месца і час правядзення пасяджэння камісіі;
- найменне і састаў камісіі;
- звесткі аб удзельніках пасяджэння камісіі, якія не з'яўляюцца яе членамі;
- парадак дня пасяджэння камісіі, змест пытанняў і матэрыялаў, якія разглядаюцца;
- прынятыя камісіяй рашэнні;
- звесткі аб далучаных да пратакола пасяджэнняў камісіі матэрыялах.
- Пратакол пасяджэння камісіі рыхтуецца ў 10-дзённы тэрмін
дня яго правядзення, падпісваецца старшынёй і сакратаром
камісіі, пасля чаго ў 5-дзённы тэрмін даводзіцца сакратаром камісіі да
яе членаў і іншых зацікаўленых асоб.